Brasseurs Brouwers
Internet marketing

Wat zijn de verschillen tussen global management en general management?

Wat zijn de verschillen tussen global management en general management?

 global marketing management

De ene heeft betrekking op de wereldwijde benadering van het bedrijfsleven als gevolg van globalisering, terwijl de andere betrekking heeft op een alomvattende benadering (inclusief alle managementdisciplines zoals financiën, marketing, enz.) Op het bedrijfsleven.

In Global Management neemt de manager beslissingen en past hij beleid toe op basis van de impact van deze acties op mondiaal niveau. Dit omvat kennis van de lokale cultuur, contextueel begrip, symbologie, praktijken en wetten van alle landen waarin het bedrijf actief is. Dit wordt veroorzaakt door de toenemende globalisering van bedrijven en bedrijven over de hele wereld, aangezien bedrijven markten verkennen in een groeiende economie als gevolg van verzadiging op hun lokale markten.

Algemeen management is het gebied waarin de manager verantwoordelijk is voor alle activiteiten van het bedrijf, inclusief strategieontwikkeling, financiële planning, marketingtechnieken, enz. In principe moet de manager kennis hebben van alle sectoren en bedrijfstakken vanwege hun onderling samenhangende karakter. De meeste bedrijven hebben deze vereiste omdat het essentieel is voor hun succes – alle afdelingen werken synchroon met elkaar. Je hoeft geen diepgaande kennis van elke discipline te hebben (hoewel dat zeker een pluspunt zou zijn), maar je moet wel begrijpen welke component andere componenten beïnvloedt en hoe.

In het algemeen management zou je meestal op één plek werken, dat wil zeggen in een land, regio, enz., En je zou een vrij beknopte set regels en culturen hebben om binnen te werken. Het is belangrijk op te merken dat, naarmate wereldwijd talent steeds meer van voorbijgaande aard is, banen cultureel diverser worden, maar dit zal nog steeds gebeuren binnen de beperkingen van het gastland. Uw team zal ook dichtbij genoeg zijn, zo niet op dezelfde werkplek, dan dicht genoeg bij elkaar, zodat de mensen met wie u werkt ongeveer dezelfde verwachtingen van gedrag hebben, en binnen redelijke grenzen kan dit ook motivatie omvatten. … Het oude gezegde dat Rome doet wat de Romeinen doen, is van toepassing op gedrag op de werkplek. Uw team samenbrengen als ze zich niet op dezelfde locatie bevinden, kan gemakkelijk genoeg zijn, meestal met minimale interferentie vanwege tijdzones enz.

Wanneer u begint te kijken naar mondiaal bestuur, moet u rekening houden met de impact van potentieel enorm uiteenlopende regels en voorschriften en culturele landschappen. Wat in het ene land werkt en acceptabel is, kan in een ander land een ernstige fout zijn, of erger nog, het is volkomen illegaal. Het kan in het ene land ook illegaal zijn om enige activiteit in een ander land te ondernemen, zelfs als de activiteit daar legaal is. Mensen kunnen totaal verschillende idealen van gedrag en motivatie hebben.

Een ander aspect is natuurlijk de pure logistiek hiervan. In het geval van algemeen management is dit meestal in een wereldwijde organisatie, de eenvoudige handeling van samenwerking is nogal gecompliceerd. Taal is een probleem, maar in feite is het probleem om mensen aan het werk te krijgen. Tijdzones en afstandsmiddelen kunnen betekenen dat een virtueel team de enige haalbare keuze is, maar moeilijk te managen. Er zijn veel nieuwe samenwerkingsplatforms, maar in veel landen zijn er nog steeds problemen met infrastructuur en, natuurlijk, technologiekosten en reizen.

Een ander aspect van reizen is verstoring van het gezin. Dit wordt vaak over het hoofd gezien door sommige wereldwijde managers, of wordt gewoon gezien als onderdeel van het werk. ‘Als je dit niet wilt doen, zullen we iemand vinden die dat wel doet.’ Het is een vrij veel voorkomende uitdrukking die ik van managers heb gehoord om mensen te laten reizen. Blootstelling aan reizen kan uw toegang tot het beste talent en zelfs de vervaldatum van talent beperken. Mensen die veel reizen, vertrekken vaak als kinderen de schoolgaande leeftijd bereiken.

De basis van management blijft hetzelfde, maar u moet de geografische effecten begrijpen, vooral cultureel, juridisch en logistiek.

Dit is een enorm studiegebied, het verschil tussen algemeen en wereldwijd beheer, en je kunt het beste een aantal wereldwijde teksten over projectbeheer bekijken om een ​​idee te krijgen van de gebruikte methoden, aangezien wereldwijde projecten vrij algemeen zijn en met dezelfde fundamentele problemen worden geconfronteerd. ,

Er is een enorm verschil tussen de verantwoordelijkheden van beide typen leiders. Het ziet er zo uit:

Verantwoordelijkheden van de CEO:

De taken en verantwoordelijkheden van de GM omvatten veel kwesties, maar ze zijn enkele van de meest voorkomende. Hij zou gewoonlijk:

Bewaak de dagelijkse activiteiten van een bedrijfseenheid of organisatie.

Zorgen voor de creatie en implementatie van een strategie gericht op bedrijfsontwikkeling.

Coördineren van de ontwikkeling van belangrijke prestatiedoelstellingen voor functies en directe rapportage.

Zorg voor direct beheer van de belangrijkste functionele managers en leidinggevenden in de business unit.

Zorg voor de ontwikkeling van tactische programma’s om de gestelde doelen en doelstellingen te bereiken.

Zorgen voor de algehele levering en kwaliteit van het apparaataanbod aan klanten.

Deelname aan belangrijke of gerichte klantacties.

Toezicht houden op de belangrijkste wervings- en talentontwikkelingsprogramma’s.

Beoordeel en identificeer belangrijke investeringen in apparatuur, infrastructuur en talent.

Communiceer strategie en resultaten naar afdelingspersoneel.

Communiceer de belangrijkste resultaten aan werknemers van het bedrijf.

Interactie met bedrijfsfunctionarissen in bredere strategische organisatieplanning.

Wereldwijde manager

Wereldwijde managers kunnen meer specifiek worden gezien in termen van drie prototyperollen in een wereldwijde organisatie. Deze:

1) wereldwijde bedrijfs- of productmanagers die belast zijn met een wereldwijde strategische positionering en activacoördinatie binnen de hele organisatie

2) landenmanagers die lokale marktactiviteiten en de wereldwijde bedrijfsdoelstellingen van de organisatie met elkaar verbinden

3) wereldwijde functionele managers die helpen om kennis en innovatie te benutten op belangrijke functionele gebieden van de organisatie.

Deze drie archetypen laten zien dat de kennis en ervaring om wereldwijd werk te doen kan worden ontwikkeld en uitgedrukt via een geïntegreerd netwerk van gespecialiseerd wereldwijd talent.

We zien dus dat wereldervaring niet exclusief is gekoppeld aan het expat-evenement, maar door managers kan worden gemaakt via hun wereldwijd gerichte acties en verantwoordelijkheden.

Internationaal bedrijfsbeheer verwijst naar wereldwijde beheerprogramma’s, waaronder verschillende verkooptechnologieën. De rol van General Management is het overwinnen van de negatieve impact die veel zakelijke relaties heeft vernietigd. Wijzigingen volgen om verschillende kwaliteitsmogelijkheden te bieden. Technologisch verantwoordelijk voor het managen van de vele prestaties van teams in vele stadia

instagram influencer marketing

https://marketingbook.shop/